Suplementy diety na wiosnę – po które preparaty warto sięgnąć?

Wiosenna aura zachęca do aktywności na świeżym powietrzu – rower, rolki czy jogging to wspaniałe sposoby na poprawę kondycji i ogólnego stanu zdrowia. Aby jednak gruntownie zadbać o nasze ciało po długiej, niesprzyjającej zdrowym nawykom zimie, warto wspomóc się suplementami diety. Sprawdź, co możesz wprowadzić do domowej apteczki wiosną, by poczuć zastrzyk nowej energii!




Suplementy diety na wiosenne przesilenie: nowa energia i witalność

Zamiast ekscytacji i sił do działania na myśl o wiośnie odczuwasz spadek energii? Wiosenne przesilenie to nie mit – ten graniczny moment między porami roku wiele osób musi „odchorować”, ładując baterie i odpoczywając. Na szczęście możesz sobie pomóc suplementacją naturalną, która jest bezpieczna dla organizmu i skutecznie wspomaga jego regenerację w trudnym okresie. Co to są naturalne suplementy diety? To produkty pozbawione dodatków i polepszaczy, zawierające precyzyjnie wyselekcjonowane składniki pochodzące z natury.

Eksperci polecają suplementację minerałów takich jak cynk, selen czy jod, których w polskim klimacie często nam brakuje i których brak ludzki organizm odczuwa wyjątkowo dotkliwie. Wieloaspektowe działanie minerałów wspomaga lepsze samopoczucie i zwiększa energię, ale także przyczynia się do poprawy stanu skóry i włosów, a także przywraca równowagę hormonalną i prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego.

Warto także sięgać po preparaty zawierające witaminy z grupy B oraz koenzym Q10 – ten ostatni szczególnie upodobali sobie sportowcy, dla których stanowi on naturalny dopalacz zwiększający wydolność.

Antyoksydacja i odporność – suplementy diety wiosną

By zapewnić sobie maksymalne korzyści z suplementacji, dobrą decyzją będzie uzupełnienie domowej apteczki o preparaty antyoksydacyjne, czyli przeciwutleniające, chroniące nasze komórki przed uszkodzeniem i wspierające prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Choć te terminy mogą kojarzyć się głównie z problemem starzenia się skóry i kwestiami estetycznymi, to warto pamiętać, że szkodliwe wolne rodniki, którym przeciwdziałają właśnie antyoksydanty, sieją spustoszenie we wszystkich ludzkich organach, powodując trudne do odwrócenia zmiany.




Brzmi skomplikowanie? Nic bardziej mylnego – najłatwiej dostępnym antyoksydantem jest popularna witamina C, którą doskonale znasz z kuracji na przeziębienie. Warto stosować ją prewencyjnie, ponieważ tej witaminy nasz organizm nie jest w stanie wytworzyć samodzielnie – radzą w kwestii tego suplementu diety eksperci z Lab One. W okresie osłabienia lub infekcji (o które wiosną nietrudno) zalecaną dawkę dzienną można zwiększyć nawet dziesięciokrotnie – ze 100 do nawet 1000 mg. 

Suplementy diety a wiek. Czy warto spoglądać na metrykę?

Decydując się na suplementy diety, często stajemy przed wyborem produktów dopasowanych do płci lub wieku. Czy na pewnym etapie życia warto postawić na przykład na suplementy diety dla seniorów, czy to tylko sztuczka marketingowa?

Z medycznego punktu widzenia, jeśli zdrowo się odżywiasz i dbasz o ruch oraz urozmaiconą dietę, nie ma potrzeby specjalistycznej suplementacji produktami dla osób w starszym wieku. Śmiało możesz sięgać po uniwersalne preparaty. Pamiętaj jednak, że każdorazowo przed wprowadzeniem suplementów diety warto wykonać badania krwi, a wyniki skonsultować z lekarzem, który doradzi odpowiednią dawkę i zdiagnozuje potencjalne problemy zdrowotne.



Dodaj komentarz

dziewięć − sześć =